Korzyści ze spożywania młodego jęczmienia

Młody jęczmień jest powszechnie znany ze swojego korzystnego potencjału i jest ważnym elementem wielu diet. Jest przyjmowany na pusty żołądek przed śniadaniem, jako dodatek do świeżo wyciśniętych soków lub dodawany do sałatek, tłuczonych ziemniaków i innych potraw, które nie wymagają obróbki cieplnej

Korzyści ze spożywania młodego jęczmienia

Młody jęczmień uważany jest za jeden z najbardziej zbalansowanych produktów w przyrodzie, zawiera wszystkie korzystne właściwości jęczmienia. Poziom chlorofilu w zielonych pędach jest znacznie wyższy niż w ziarnach, co oznacza, że chroni przed szkodliwymi toksynami znacznie wydajniej niż ziarna. Zbiór materiałów roślinnych, z reguły trwa 200 dni po pojawieniu się pierwszych pędów, aż długość pędów osiągnie wysokość 30 cm.

Młody jęczmień dostarcza dwa razy więcej wapnia niż mleko. Ponadto zawiera siedem razy więcej witaminy C niż pomarańcza, pięciokrotnie więcej żelaza niż szpinak, a także wiele ważnych minerałów: magnez, potas, cynk. Jednym z bardzo ważnych składników produktu jest witamina B17. Enzymy zawarte w jęczmieniu neutralizują czynniki rakotwórcze.

Młody jęczmień zawiera:

  • Chlorofil
  • 17 aminokwasów
  • Substancje mineralne
  • Kompleks witamin z grupy B
  • Witaminy antyutleniające A, C, E
  • Beta-karoten (prowitamina A)
  • Witamina K
  • Witamina D
  • Kwas foliowy
  • Celuloza
  • Aktywne enzymy
  • Cholinę.

Właściwości zdrowotne młodego jęczmienia

Badania i obserwacje potwierdzają, że młody jęczmnień może pomóc w zwalczaniu następujących chorób:

  • Przede wszystkim ten dar natury doskonale oczyszcza organizm, jest stosowany w większości diet detoksycznych
  • Znacznie poprawia układ krwionośny, pomaga nasycić każdą komórkę tlenem
  • Wspomaga regenerację tkanek, gojenie się ran, wzmacnia system odpornościowy
  • Pomaga leczyć różne choroby skóry i eliminować nieprzyjemny zapach ciała
  • Jest profilaktyczny przeciwko rakowi, chorobom serca
  • Wspiera leczenie zapalenia stawów ze względu na zmiany zwyrodnieniowe i autoimmunologiczne
  • Wpływa pozytywnie na zespół przewlekłego zmęczenia
  • Dzięki działaniu antyoksydacyjnemu chroni organizm przed przedwczesnym starzeniem
  • Służy, jako dobre źródło białka w diecie wegetariańskiej
  • Wspiera leczenie cukrzycy, artretyzmu, astmy, anemii i zapalenia wątroby
  • Wspomaga utratę wagi, skuteczny podczas postu i przy różnych dietach.

Magnez i potas łagodzą objawy stresu i skurcze mięśni. Krzem, cynk i mangan mają korzystny wpływ na kondycję włosów i paznokci. Należy pamiętać, że spożywanie młodego jęczmienia pomaga w procesie odchudzania. Dzisiejszy, stale przyspieszający styl życia, zanieczyszczenie środowiska i niezdrowa dieta negatywnie wpływają na ludzkie ciało.

Spożywając młody jęczmień, można osiągnąć najlepszy wynik. Wynika to z faktu, że jęczmień jest źródłem rozpuszczalnego błonnika pokarmowego, który wypełnia żołądek i daje uczucie sytości. Z drugiej strony, nierozpuszczalny błonnik zwiększa ruchliwość jelit, zapobiegając w ten sposób zaparciom.